Serwis używa pliki cookies!
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”
Zgadzam się
Zgadzam się
Sygnaliści – informacje
W Banku Spółdzielczym w Chojnie wdrożyliśmy zalecenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Na jej podstawie wprowadziliśmy procedurę, która w szczególności przeznaczona jest dla byłych i obecnych pracowników, współpracowników, kandydatów do pracy, stażystów, dostawców, kontrahentów, udziałowców banku czy członków organów banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje obszary takie jak:
- korupcja,
- zamówienia publiczne,
- usługi,
- produkty i rynki finansowe,
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami, bezpieczeństwo transportu,
- ochrona środowiska, zdrowie publiczne, ochrona konsumentów,
- ochrona prywatności i danych osobowych,
- bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych,
- inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.
Co powinno zawierać zgłoszenie
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie:
- na czym polega naruszenie,
- opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji, np. kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość.
- dodatkowe informacje, takie jak lista świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Nie rozpatrujemy zgłoszeń anonimowych, dlatego podczas składania zgłoszenia potrzebujemy informacji takich jak: imię i nazwisko oraz dane do kontaktu (może to być np. adres korespondencyjny, adres e- mail, numer telefonu). Brak danych kontaktowych uniemożliwi komunikację – nie będziemy mogli potwierdzić, że przyjęliśmy zgłoszenie lub przekazać informacji zwrotnej po zakończeniu działań.
W ciągu 7 dni od wysłania zgłoszenia potwierdzimy, że je przyjęliśmy. Po jego analizie podejmiemy decyzję o trybie postępowania i rozpatrzymy je w ciągu 3 miesięcy (90 dni) od daty potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
Jak przesyłać zgłoszenia
Zgłoszenia można wysyłać na adres: sygnalista@bschojna.sgb.pl.
Wszystkim osobom, które zgłaszają wnioski zapewniamy poufność.
Tekst ustawy o ochronie sygnalistów dostępny TUTAJ.