Informacja o dostępności
Informacja aktualna na dzień: 28 czerwca 2025 roku.
Strona internetowa spełnia poniższe kryteria sukcesu z wytycznych WCAG 2.2:
Kod | Kryterium |
1.4.1 Użycie koloru
|
Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych. |
1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu
|
Oprócz napisów rozszerzonych oraz obrazów tekstu, rozmiar tekstu może zostać powiększony do 200% bez użycia technologii wspomagających oraz bez utraty treści lub funkcjonalności. |
1.4.13 Treść spod kursora lub fokusu | Dana treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika. |
2.4.2 Strona zatytułowana | Strony internetowe i dokumenty nieinternetowe mają tytuły opisujące temat lub cel. |
2.4.3 Kolejność fokusu
|
Jeśli strona internetowa lub dokument nieinternetowy mogą być nawigowane sekwencyjnie, a kolejność nawigacji wpływa na zrozumienie lub funkcjonalność strony i dokumentu nieinternetowego, komponenty przyjmują fokus w kolejności, dzięki której zachowany jest sens i funkcjonalność treści. |
2.4.4 Cel linku
|
Cel każdego łącza może wynikać z samej treści łącza lub z treści tekstu powiązanego z kontekstem łącza określonym programowo, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejasny dla użytkowników. |
2.4.5 Wiele dróg
|
Istnieje więcej niż jeden sposób umożliwiający zlokalizowanie strony internetowej w zestawie stron internetowych, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana strona jest wynikiem jakiejś procedury lub jednym z jej etapów. |
2.4.6 Nagłówki i etykiety | Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści. |
2.4.7 Widoczny fokus
|
Każdy interfejs posiadający możliwość obsługi przy pomocy klawiatury ma tryb obsługi, w którym fokus klawiatury jest stale widoczny. |
2.4.8 Lokalizacja
|
Zapewniona jest informacja, w którym miejscu w zestawie stron internetowych znajduje się użytkownik. |
2.4.9 Cel łącza (z samego łącza)
|
Istnieje mechanizm umożliwiający zidentyfikowanie celu każdego łącza z samej jego treści, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejasny dla użytkowników. |
2.4.10 Nagłówki sekcji | Nagłówki sekcji służą do organizacji treści. |
2.4.11 Ostrość nie jest zaciemniona | Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, komponent ten nie zostaje całkowicie ukryty ze względu na treść utworzoną przez autora. |
2.4.12 Ostrość nie jest zaciemniona (ulepszona) | Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, żadna część komponentu nie zostaje ukryta przez treść utworzoną przez autora. |
3.2.1 Po otrzymaniu fokusu | Gdy dowolny komponent interfejsu użytkownika uzyska fokus, nie powoduje to zmiany kontekstu. |
3.2.2 Podczas wprowadzania danych | Zmiana ustawień dowolnego komponentu interfejsu użytkownika nie powoduje automatycznie zmiany kontekstu, chyba że użytkownik został poinformowany o takim zachowaniu przed użyciem komponentu. |
3.2.3 Spójna nawigacja
|
Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika. |
3.2.4 Spójna identyfikacja | Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane. |
3.2.5 Zmiana na żądanie
|
Zmiany kontekstu inicjowane są tylko na żądanie użytkownika lub istnieje mechanizm pozwalający na wyłączenie takich zmian. |
3.2.6 Stała pomoc
|
Strona internetowa zawiera poniższy mechanizm pomocy, który jest powtarzany na wielu stronach internetowych w zestawie stron internetowych i występuje w tej samej kolejności w stosunku do innych treści strony, chyba że użytkownik zainicjuje zmianę:
· Dane kontaktowe (na dole strony i w zakładce Kontakt dostępnej z zawsze widocznego górnego menu). |
3.3.2 Etykiety lub instrukcje | Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje. |
3.3.7 Zbędny wpis | Informacje wprowadzone wcześniej przez użytkownika lub dostarczone użytkownikowi, które muszą zostać wprowadzone ponownie w tym samym procesie, są albo automatycznie wypełniane, lub dostępne do wyboru przez użytkownika.
Z wyjątkiem sytuacji, gdy: · ponowne wprowadzenie informacji jest niezbędne, · informacje są wymagane w celu zapewnienia bezpieczeństwa treści, · wcześniej wprowadzone informacje są już nieaktualne. |
Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie.
b) Dostępność aplikacji mobilnej
Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z wytycznymi, które wynikają z ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów
i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznych WCAG 2.2.
Aplikacja mobilna spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:
Kod | Kryterium |
1.3.1 Informacje i relacje | Informacje, struktura oraz relacje między treściami przekazywane poprzez prezentację mogą być odczytane przez program komputerowy lub istnieją w postaci tekstu. |
1.3.2 Znacząca kolejność | Jeśli kolejność, w jakiej przedstawiona jest treść, ma znaczenie dla zrozumienia treści, prawidłowa kolejność odczytu musi być określona programowo. |
1.3.3 Cechy sensoryczne | Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich jak: kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk |
1.3.5 Określanie celu danych wejściowych | Cel każdego pola zbierającego informacje o użytkowniku może być programowo określony gdy:
· pole zbierające dane służy celowi określonemu w sekcji Przeznaczenie pól danych w komponentach interfejsu użytkownika, oraz · treść jest implementowana za pomocą technologii obsługującej określanie w polach formularza typu oczekiwanych danych. |
1.4.1 Użycie koloru | Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych. |
1.4.3 Kontrast (minimalny) | Wizualna prezentacja tekstu lub obrazu tekstu posiada współczynnik kontrastu wynoszący przynajmniej 4.5:1 |
1.4.5 Obrazy tekstu | Jeśli wykorzystywane technologie mogą przedstawiać treść wizualnie, do przekazywania informacji wykorzystuje się tekst, a nie obraz tekstu |
1.4.11 Kontrast elementów nietekstowych | Wizualna prezentacja następujących elementów ma współczynnik kontrastu co najmniej 3:1 względem sąsiednich kolorów |
1.4.12 Odstępy między znakami | W treściach tworzonych za pomocą języków znaczników, umożliwiających ustawienie poniższych właściwości stylu, nie następuje utrata żadnych treści lub funkcjonalności, gdy tekst ustawiony zostanie tak, aby uwzględniał wszystkie poniższe parametry oraz gdy wprowadzone zostaną zmiany w jakiejkolwiek innej właściwości stylu |
1.4.13 Treść pojawiająca się po najechaniu kursorem lub uzyskaniu fokusu | Gdy jakaś treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika: Odrzucenie; Wskazywane; Trwałe |
2.2.2 Wstrzymywanie, zatrzymywanie, ukrywanie | Gdy treść się porusza, migocze, przesuwa lub jest automatycznie aktualizowana, istnieje mechanizm, który może zatrzymać animacje tej treści |
2.3.1 Trzy błyski lub poniżej progu | Strony internetowe nie zawierają w swojej treści niczego, co błyska częściej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy, lub też błysk nie przekracza wartości granicznych dla błysków ogólnych i czerwonych. |
2.4.4 Cel łącza (w kontekście) |
Cel każdego łącza można określić na podstawie samego tekstu łącza lub tekstu łącza wraz z programowo określonym kontekstem łącza, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejednoznaczny dla użytkowników. |
2.4.5 Wiele sposobów | Istnieje więcej niż jeden sposób umożliwiający zlokalizowanie strony internetowej w zestawie stron internetowych, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana strona jest wynikiem jakiejś procedury lub jednym z jej etapów. |
2.4.6 Nagłówki i etykiety | Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści |
2.4.7 Widoczny fokus | Każdy interfejs posiadający możliwość obsługi przy pomocy klawiatury ma tryb obsługi, w którym fokus klawiatury jest stale widoczny. |
2.5.3 Etykieta w nazwie | W przypadku komponentów interfejsu użytkownika z etykietami zawierającymi tekst lub obrazy tekstu, nazwa zawiera tekst, który jest prezentowany wizualnie. |
2.5.5 Rozmiar celu | Rozmiar celu dla wejścia wskaźnika wynosi co najmniej 44 na 44 piksele CSS. |
3.2.1 Po uzyskaniu fokusu | Przyjęcie fokusu przez dowolny komponent interfejsu użytkownika nie powoduje nieoczekiwanej zmiany kontekstu. |
3.2.3 Spójna nawigacja | Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika |
3.2.4 Spójna identyfikacja | Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane |
3.3.1 Identyfikacja błędu | Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych, system wskazuje błędny element, a użytkownik otrzymuje opis błędu w postaci tekstu |
3.3.2 Etykiety lub instrukcje | Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje |
Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom możesz skorzystać z technologii asystujących takich jak:
Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie.
c) Dostępność serwisu transakcyjnego w wersji webowej
Serwis transakcyjny jest częściowo zgodny z wytycznymi, które wynikają z ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów
i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznych WCAG 2.2.
Serwis transakcyjny spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:
Kod | Kryterium |
1.3.3 Właściwości zmysłowe | Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich jak: kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk. |
1.3.4 Orientacja | Treść nie ogranicza swojego widoku i działania do jednej orientacji wyświetlania, takiej jak pionowa lub pozioma, chyba że określona orientacja wyświetlania jest istotna. |
1.4.5 Obrazy tekstu | Jeśli wykorzystywane technologie mogą przedstawiać treść wizualnie, do przekazywania informacji wykorzystuje się tekst, a nie obraz tekstu. |
1.4.10 Dopasowanie do ekranu | Treść może być prezentowana bez utraty informacji lub funkcjonalności, bez konieczności przewijania w dwóch wymiarach. |
1.4.11 Kontrast elementów nietekstowych | Wizualna prezentacja następujących elementów ma współczynnik kontrastu co najmniej 3:1 względem sąsiednich kolorów. |
1.4.12 Odstępy w tekście |
W treściach tworzonych za pomocą języków znaczników, umożliwiających ustawienie poniższych właściwości stylu, nie następuje utrata żadnych treści lub funkcjonalności, gdy tekst ustawiony zostanie tak, aby uwzględniał wszystkie poniższe parametry oraz gdy wprowadzone zostaną zmiany w jakiejkolwiek innej właściwości stylu. |
2.2.1 Dostosowanie czasu | Czas aktywnej sesji użytkownika może zostać odświeżona za pomocą mechanizmu. |
2.4.11 Fokus niezakryty (minimum) | Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, komponent nie jest całkowicie zakryty treścią stworzoną przez autora. |
2.4.12 Fokus niezakryty (ulepszony) | Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, żadna część komponentu nie może być zakryta przez treść stworzoną przez autora |
2.5.2 Rezygnacja ze wskazania | W przypadku funkcjonalności, które są wywoływane za pomocą pojedynczego wskaźnika, co najmniej jedno z poniższych twierdzeń jest prawdziwe: Brak zdarzenia w górę; przerwanie; cofnięcie; przywrócenie. |
3.1.2 Język części | Język naturalny każdej części lub frazy zawartej w treści może być określony programowo, z wyjątkiem nazw własnych, wyrażeń technicznych, słów w nieokreślonym języku oraz słów i fraz, które stanowią część żargonu w bezpośrednio otaczającym je tekście. |
3.2.1 Reagowanie na fokus | Przyjęcie fokusu przez dowolny komponent interfejsu użytkownika nie powoduje nieoczekiwanej zmiany kontekstu. |
3.2.3 Spójna nawigacja | Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych , występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika. |
3.2.4 Spójna identyfikacja | Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane. |
3.2.5 Zmiana na żądanie* | Zmiany kontekstu inicjowane są tylko na żądanie użytkownika lub istnieje mechanizm pozwalający na wyłączenie takich zmian. |
3.3.4 Zapobieganie błędom (prawnym, finansowym, w danych) | Gdy użytkownik przeprowadza transakcje finansowe, modyfikuje lub usuwa dane w systemach przechowywania danych, nad którymi ma kontrolę, albo udziela odpowiedzi na testy co najmniej jedna z poniższych właściwości jest prawdziwa: odwracalność, sprawdzanie, potwierdzenie. |
Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom możesz skorzystać z technologii asystujących takich jak:
Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonał zarówno dostawca zewnętrzny, jak i my wewnętrznie.
II. Dostępność usług w kanale stacjonarnym
W Banku Spółdzielczym w Chojnie przyjęliśmy rozwiązania, dzięki którym realizujemy dostępne usługi bankowe:
Załącznik nr 1 Przelewy natychmiastowe Express ELIXIR (dawniej zwany: Zasady realizacji przelewów natychmiastowych w systemie Express ELIXIR)
Załącznik nr 2 Instrumenty płatnicze (dawniej zwany: Zasady wydawania
i funkcjonowania instrumentów płatniczych)
Załącznik nr 3 Elektroniczne kanały dostępu (dawniej zwany: Zasady udostępniania i funkcjonowania elektronicznych kanałów dostępu)
Załącznik nr 4 Kantor SGB w bankowości elektronicznej (dawniej zwany: Zasady świadczenia usługi Kantor SGB w ramach usług bankowości elektronicznej)
Załącznik nr 5 Moje Dokumenty SGB (dawniej zwany: Zasady świadczenia usługi Moje Dokumenty SGB)
Załącznik nr 6 Zasady składania skarg na brak dostępności niektórych produktów i usług
III. Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacje, które przekazujemy są zrozumiałe. Chcemy, by wszyscy klienci Banku Spółdzielczego w Chojnie mieli równy dostęp do naszych usług, bez względu na swoje potrzeby.
Dokumenty, które stosujemy sporządzamy w formie dostępnej, zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. poz. 731), czyli:
Dokumenty i inne treści piszemy prostym i zrozumiałym językiem. Pracujemy według standardu prostego języka, który rekomenduje Związek Banków Polskich.
W naszym banku możesz porozumiewać się również Polskim Językiem Migowym po wcześniejszym umówieniu takiej usługi.
Masz prawo otrzymać ogólne warunki umów, regulaminy oraz inne informacje (na przykład: stawki oprocentowania, stawki prowizji czy kursy walutowe) w formach takich jak:
Takie materiały przygotujemy w ciągu 7 dni od momentu zgłoszenia takiej potrzeby. Dokumenty udostępnimy w formach, które są dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami w sposób, jaki określisz w zgłoszeniu.
Wszystkie niezbędne informacje możesz otrzymać w placówce banku pod adresem:
Spełniają one wymogi dostępności architektonicznej, które opisaliśmy szerzej w punkcie V – Dostępność architektoniczna.
IV. Dostępność produktów wykorzystywanych przy świadczeniu usług – bankomaty oraz wpłatomaty
W Banku Spółdzielczym w Chojnie możesz skorzystać z 6 bankomatów z czytnikami NFC. Znajdują się
w następujących lokalizacjach:
Problemy związane z działaniem i obsługą bankomatów lub wpłatomatów możesz zgłaszać na adres: sekretariat@bschojna.sgb.pl lub przez infolinię pod numerem 800 888 888.
V. Dostępność architektoniczna
Nasze dostępne placówki oznaczamy ikonami:
Ikona graficzna | Opis | |
1. | ![]() |
Człowiek na wózku – symbol, który opisuje miejsce dostępne architektoniczne. Oznacza, że bezpośrednie otoczenie i miejsce obsługi pozwala osobie na wózku poruszać się samodzielnie. |
2. | ![]() |
Człowiek na wózku z asystentem – symbol, który opisuje miejsce dostępne architektonicznie z utrudnieniami. Oznacza, że w bezpośrednim otoczeniu lub samym miejscu obsługi znajdują się przeszkody, które powodują, że osoba poruszająca się na wózku wymaga asystenta lub wsparcia pracownika punktu obsługi. |
3. | ![]() |
Przekreślone oko – symbol, który wskazuje na udogodnienia dla osób niewidzących i niedowidzących. W miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę niewidzącą lub niedowidzącą. |
4. | ![]() |
Migające rączki – symbol, który wskazuje na dostępność obsługi w Polskim Języku Migowym. W miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę głuchą (włączając zdalną obsługę w PJM). |
Ikony, którymi oznaczamy dostępne bankomaty i wpłatomaty:
Ikona graficzna | Opis | |
1. | ![]() |
Człowiek na wózku – oznacza, że bezpośrednie otoczenie i usadowienie urządzenia umożliwia samodzielne skorzystania z podstawowych funkcji bankomatu przez osobę poruszającą się na wózku. |
2. | ![]() |
Człowiek na wózku z asystentem – bezpośrednie otoczenie i usadowienie urządzenia umożliwia skorzystania z podstawowych funkcji bankomatu przez osobę poruszającą się na wózku przy asyście osoby trzeciej. |
3. | ![]() |
Słuchawki – symbol wskazujący na udźwiękowienie bankomatu.
|
Zastosowaliśmy ikony graficzne z opisem dodatkowych udogodnień, które dotyczą dostępności.
W Banku Spółdzielczym w Chojnie mamy 6 dostępnych oddziałów. Zakres dostępności architektonicznej opisaliśmy poniżej:
Oddział | Zakres dostępności architektonicznej |
Oddział w Cedyni ul. Bolesława Chrobrego 9 74-520 Cedynia |
![]() Dostęp dla osób na wózku z asystentem
Możliwość wejścia z psem asystującym |
Oddział w Chojnie ul. Jagiellońska 9 74-500 Chojna |
![]() Dostęp dla osób na wózku z asystentem Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Oddział w Mieszkowicach
Plac Wolności 1 74-505 Mieszkowice |
![]() Bez barier architektonicznych Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Oddział w Moryniu ul. Stefana Żeromskiego 9 74-503 Moryń |
![]() Dostęp dla osób na wózku z asystentem Parking w najbliższym otoczeniu |
Oddział w Starym Czarnowie ul. Szczecińska 45a 74-106 Stare Czarnowo |
![]() Bez barier architektonicznych Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Oddział w Trzcińsku – Zdroju ul. Tadeusza Kościuszki 9 74-510 Trzcińsko – Zdrój |
![]() Dostęp dla osób na wózku z asystentem Parking w najbliższym otoczeniu |
Informacje o dostępnych placówkach, bankomatach i wpłatomatach, również w formie ikon graficznych z opisem, znajdziesz też na naszej stronie internetowej: https://bschojna.pl/oddzialy-banku-spoldzielczego-w-chojnie/
oraz na stronie głównej https://www.bschojna.pl, gdy wyszukasz lokalizację placówki lub bankomatu na mapie.
VI. Skargi na brak dostępności
Masz prawo złożyć skargę na brak dostępności produktu lub usługi, którą świadczymy.
W skardze umieść informacje:
Jeśli skarga nie będzie spełniała wskazanych przez nas wymogów lub złoży ją osoba, która nie jest konsumentem Banku Spółdzielczego w Chojnie, nie rozpatrzymy skargi.
Skargę możesz złożyć:
Odpowiedź na skargę:
1) listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną
(z zastrzeżeniem pkt 2) poniżej);
2) e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem. Hasło do odczytania lub odsłuchania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, podany
w formularzu skargi.
Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:
VII. Dostępność kart płatniczych
Nasze karty płatnicze posiadają ułatwienia dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wprowadzone rozwiązania pozwalają skorzystać z karty: